tisdag 11 juni 2013

Time

Idag så kom regnet. Vi hade det på känn att det skulle dyka upp. Vi har haft en hel vecka av underbar värme och sol och det var liksom lite för bra för att vara sant här på regn ön. Så igår kväll när vi gick ut och tog en öl efter klassen igår så kände vi dropparna på nästippen. Idag så är det väldigt blandat väder med regn och solsken. Har hört att det varit lite samma väder hemma så det är väl det vi får nu.

Men dagarna här borta har varit underbara så det är ju synd att klaga, man får ju inte bli för girig.
I lördags var det så sjukt lugnt på jobbet. Så en efter en som inte skulle stänga blev hem skickade. Det slutade med att vi bara var fyra stycken på jobbet som skulle få allting klart, på en lördag är det extremt lite folk. Det var så lugnt att min maneger frågade om jag ville ha söndagen ledig då hon inte trodde jag skulle behövas. Jag tackade gladeligen ja till det. Efter jobbpasset tog jag och Stephen öl på baren nedanför och hade hur trevligt som helst.

På söndagen var det mening att vi skulle mötas upp ett gäng teater människor och öva på olika scener. Jag såg jätte mycket fram emot det. Två timmar innan vi skulle träffas så drog sig en kille ur, det tokiga är att han är en så stort del i så många scener så efter det började alla ställa in de med. Då såg jag liksom min lediga söndag gå i bitar. Vad skulle jag hitta på då när ingen ville ses. Det var en fantastisk fin dag och jag kunde bara inte tänka mig att bara sitta hemma och häcka. Efter lite velande så beslöt i vart fall jag, Joanne, Jonathan och Chris för att möta upp och i vart fall få lite gjort. Vi övade i två timmar sen efteråt tog vi en öl och jag, Chris och Joanne avrundade med att käka middag ihop. Toppen mysigt! Så jag blev glad att söndag fick ett gott slut ändå.

I måndags så möte jag upp Niall tidigare och fick lite gjort i våran scen och sen hade vi alla fullt upp med att jobba på våra scener. Sen blev det en traditionell öl efteråt.

Idag väntar jobb och jag inser att det inte är många jobbpass kvar för min del, det är den här veckan och sen nästa sen är jag klar på T.I.G.F. Det känns ganska så sjukt samtidigt som det känns skönt. Det är väldigt blandade känslor just nu. Jag är så jävla konstigt funtad, jag längtar massor till något och sen när det börjar närma sig blir jag rädd. Nu är jag rädd för att jag ska komma hem och inte fatta varför jag längtade så jäkligt och inte tog vara på tiden här borta. Ne skum i skallen det är vad jag är. Jag tror ju en dock att det kommer bli bra. Min egna lilla lägenhet längtar jag ju massor till. Och det är ju inte precis som att jag inte kan åka hit och hälsa på. Kanske en festival i augusti här borta? Det skulle kunna vara något.

Snart byter jag ut lilla Dublin mot ännu mindre Eskilstuna. Oavsett vad så är jag i vart fall en erfarenhet rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar