lördag 8 juni 2013

Hard Rock Café

Det är ganska ironiskt att mitt inlägg igår fick titeln Bingo. För det var precis det vi hade på jobbet igår. Oh underbar knasiga jobb med dess påhitt det kommer bli svårt att hitta ett nytt jobb med samma busiga meriter. Vi hade i vart fall bingo igår, vi fick en lista på olika saker från menyn som vi skulle försöka sälja till folk. Det var en hyfsad lätt lista och jag var så jäkla pepp på det också. Jag skulle bara vinna, jag får sådan vinnarskalle ibland. Priset var antigen en tjejig glittrig tröja eller en hard rock café tröja, det flesta av oss tjejer var dock eniga om att vi hellre ville ha kille tröjan om vi vann än den glittriga toppen. 

Dagen igår var oerhört seg när det kom till gäster, alla var hellre ute i det fina vädret. Jag som hade en sektion som vanligtvis är mycket stressig hade knappt några bord alls, mina vinst chanser var alltså inte så stora. Så det kom inte som någon överraskning direkt att Ken som hade balkongen som var helt klart stressigast tog hem priset. 

Men söta underbara lilla Ken såg hur mycket jag verkligen ville vinna och gav mig tröjan han vann. Haha så himla gullig kille. Han sa att det var en Hej då gåva och jag lovade att alltid tänka på honom när jag har den på mig. 

Försök bortse från att jag ser oerhört sliten ut, det har varit mycket jobb och teater som tagit ut sin rätt, plus att jag har en bränn som gett mig ett läder face.
Så nu är jag alltså ägaren av en Hard Rock Cafe, Dublin tröja. Prislappen skvallrar om att denna lilla tröja kostar nästa 22 euro att köpa, herregud skulle jag aldrig ge. Men nu fick jag ju den gratis och det blir ett fint litet minne här ifrån.

Ne nu väntar mer jobb!
Tills vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar