torsdag 6 juni 2013

Sol!

Dublin har bjudit på fasligt mycket sol de senaste dagarna och vi kan ju inte annat än tack och ta emot! Det är så förbannat härligt med sol och att kunna gå barfot (snacka om att mina fötter behöver det) och i shorts och sitta på terrassen och bara njuta. Det är så jag har tillbringat timmarna innan jobbet på senaste tiden.



Så pass mycket att jag lyckats bränna mig! Jag bränner mig aldrig så det känns jätte skumt. Tydligen så är solen extra stark här, de få gånger då den faktiskt visar sig. 

Detta känns ju inte helt okej, men så fort det röda lägger sig hoppas jag på att det ska över gå i brunt. 

Igår bjöds det på teater igen och vi jobbade bara med gruppscenerna, min grupp ska inte längre göra en grekisk tragedi utan en komedi. Factory girls av Frank Mcguinness, den är mycket mer lättsam och vi har så roligt när vi övar den. 
Efter teatern så blev det som vanligt vin med gänget på stammis baren. Det slutade med att Jag, Chris och Adam gick vidare till ett annat ställe och tog ytligare två öl. Det var mycket trevligt och perfekt eftersom jag är ledig idag. 

Nu sitter jag med balkongdörren öppen och njuter av värmen. Ska träffa Chris senare och öva våran scen men tills dess har jag faktiskt ingen lust att göra många slängar. Har slängt in en tvätt i maskinen så det är ju alltid något. 

Har köpt en liten musik spelar här borta eftersom jag lämnade båda min Ipods hemma och gud vad jag har saknat att kunna lyssna på musik. För tillfället har jag en ny favorit låt som jag inte kan få nog av. 
Det var faktiskt en av mina managers på jobbet som tipsa om den, när jag stänger med henne så ger hon mig alltid skjuts hem vilket är jätte snällt. Och då var hon bara tvungen att spela den här låten för mig då hon tyckte så mycket om den och jag kunde inte annat än att hålla med. 



Videon i sig är ganska inspirerande så jag tipsar om att kolla på den också. 


Hemma är det väl för övrigt student nu, det är ju inte helt utan att jag saknar att höra de glad ropen från studenterna och få se alla lastbilar som åker förbi. Helt sjukt att det är tre år sedan min egen student, sjukt vad tiden går fort och vad mycket som har hänt sen dess. Så mycket som jag utvecklats sen dess och alla saker som har hänt och framför allt alla människor jag mött, helt otroligt. 

Ne nu ska jag hoppa in i duschen. 

Tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar