torsdag 7 juni 2012

Long time no see

Tisdag och onsdag har bjudit på återföeningar. I tisdags åkte jag upp till Stockholm för att träffa underbar Lisa som jag inte träffat sen i december. Så himla mysigt och vi tänkte gå lite i stan men det slutade med att vi käkade och sen satt och tog igen all förlorad tid. Skulle ta tåget till Eskilstuna klockan sju men missade det med några minuter. Nästa gick två timmar senare så vi tog en öl på bishops arm innan.

Väldens finaste Lisa!
Efter det tog jag med mig henne till Eskilstuna för att visa denna fina fri stad, hehe. Vi gick i alla fall till favorit stället Sylvia och tog en öl. Vi fick sällskap av fina Fabian. Sen drog vi oss mot stan och mot pub gatan. Vi hamnade först på O'learys då vi verkligen behövde låna toan. Lyckades ta världens största öl, Hoegaarden i ett glas som var större än mitt huvud typ. 



Vi avslutade kvällen runt två tiden. Jag var tvungen att stiga upp tidigt då jag skulle jobba 9-13. Under tiden sussade Lisa söt vidare hos mig. Hemma igen vid ett och då planerar vi för nästa äventyr. Vi tog tre tåget till Stockholm för att möta upp hennes man och min forna arbetskollega, underbara Johan. Inte sett honom heller på evigheter så det var oerhört mysigt att ses igen! Vi spenderade resten av dagen i huvudstaden och tog sedan olika tåg hem. De tillbaka till Karlstad och jag till Tuna. 



I väntan på tåget tog vi varsin kaffe på Ritazza och blev impade av baristans skills. Ett porträtt, det var aningen häftigare än alla de där löven och hjärtana man brukar få. Nu dröjer det nog ett tag tills vi ses igen vilket är ganska deppigt. Men nästa gånger är det min tur att ta mig till deras ände av landet. Så antingen blir det en tur till Karlstad eller så blir det en tur till Norge då dessa ska jobba där över sommaren och hösten.
Två underbara dagar var det i vart fall och jag är så glad att Lisa bemödade sig att ta sig hit upp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar