onsdag 20 juni 2012

Kreativ dag

Igår fick jag ett kreativt ryck. Jag har länge letat efter ramar till några gamla foton som jag för tillfället bara har fast kluddade på väggen. Jag har letat efter udda gamla ramar för att sen måla om dem, har letat i olika second hand butiker men har alltid tyckt att priset varit för högt. Efter att ha blivit inspirerad av en av mina favorit bloggare Bambissyrra så bestämde jag mig för att ta saken i egna händer. Så igår fick jag med mig två plasttiga udda ramar från Clas Ohlson, gick in på Panduro och inhandlade en turkos och en lila färg och en hög med penslar.

Den stora ramen hitta jag i garderoben och tillhör väl någon av päronen men jag har fått lov att styla om den, de två små är de ny inköpta.
Jag började med att sandpappra, ett tips om man vill göra plasttiga ramar lite mer gammaldags, Jag blev faktiskt så nöjd efter att ha sandpapprat dem att jag tvekade med att måla dem. 


Men målade gjorde jag. Sjukt nöjd blev jag, de blev så snygga så. Den stora väntar ännu på färg men sen är de alla snygga och klara för väggen.

Det är denna vägg som ska få en färg klick. Jag måste bara fixa spikar först sen ska jag visa slut resultatet. 

Det är så roligt att vara kreativ, jag kan verkligen sitta och pyssla och måla i timmar. Extra roligt är det ju också att ha unika egen skapade detaljer i hemmet. 
Nu lyser solen underbart klart ute och det är min signal att ge mig ut. 
Later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar