onsdag 13 juni 2012

Fullt upp

Har jag haft nu i dagarna. Har blivit dåligt med bloggande men så är det ibland. Ska se om jag kan göra en lite recap av vad jag har gjort.

I lördags så tog Eskilstuna studenten och jag, Mor och bror gick ner för att kolla på spektaklet.
Tålls att nämnas att jag och Ingela gått en mil på morgonen. Vi var så duktiga och tog oss runt, det tog 1 timmer och 45 minuter ungefär. Jätte härligt och något vi absolut ska göra om.

På stan så lunchade jag och familjen på O'learys, blev ceasar sallad för hela högen. Det är så sjukt gott med ceasar sallad, en absolut favorit som finns på de flesta ställena.



Mätta och belåtna gick vi ner mot ån för att kolla på lastbilsflaken fulla med fulla studenter ;) Det var riktigt härligt att se deras lycka och minnas sin egen. För mig var flaket den absoluta höjdpunkten på studenten. Det var ren lycka och gemenskap när man firade och dansade med sina klasskamrater att det hela var över. 

Det är tradition i Eskilstuna att de gånger då vädret är fint kasta en flaska med diskmedel i fontänen. Det blir alltid ett härligt skumbad mitt ibland alla lastbilar. Det är så mysigt med allt skum som yr. När det är extra varmt (som när brorsan gick ut 2006) var det flertalet som badad i den också.





En av de bästa traditionerna i Sverige enligt mig är just att få åka lastbilsflak på studenten! Något vi är ganska så unika med vad jag vet.

Söndag, Måndag och tisdag har bjudit på jobb. Bra klirr i kassan hoppas jag på. Och igår drog jag ut på en afterwork på Sylvia igen med Emma. Där träffade vi även ett gäng med härliga brudar och som vanligt satt vi där till stängning. 



Nu har tiden redan fått dra iväg massor. Idag har jag ju massor av planer, vi får se hur många som blir av hehe
Först på dagordningen, 5 km jogging i skogen! 

1 kommentar: