lördag 9 juni 2012

After work

Gårdagen bjöd på en After work på Sylvia med Emma. Vi båda bor ju väldigt passande i närheten av Sylvia och vi jobbar väldigt lika så det har blivit en del kvällar där på sistone. Något som jag uppskattar massor. Vi var sist med att lämna Cafét, folk hade droppat av i samband med att det började mörkna men vi satt kvar en god stund till. När de sen började plocka in kuddar och stolar kände vi att det var dags att dra vidare.
Vi hamnade på Royal oak ett annat stammis ställe. Där blev det ytterligare några öl innan även det stället stängde. Då blev det en hamburgare på rundakoisken och lite kvälls häng på St Eskils skolgård. När kylan blev allt för påtaglig valde vi att ge upp och gå hem. En mycket trevlig kväll som måste göras om snart :)


Träffade en gammal bekant som var pratglad :)

idag har jag varit oerhört seg. Det måste varit något skumt med sista ölen för jag brukar inte bli speciellt bakis av öl i vanliga fall. Men idag kvickna jag inte till förens runt fem snåret, eller jag hade rest mig från sängen vid tolv gått ner i vardagsrummet och käkat frukost för att däcka i soffan. Men mot kvällen bjöds det på grillade egen gjorda hamburgare. Sanslöst gott! Med mat kom också en massa energi så jag drog ut på en joggingrunda i kvällssolen. 

 
Imorgon är det studenten i Eskilstuna men jag har ingen att fira. Det är också därför jag jobbar på söndagen då nästan alla andra på jobbet har folk att uppvakta. Imorgon blir det först en mil i vilsta med Ingela sen drar nog jag, mamma och Chrille ner på stan för att kika in alla glada studenter, blir nog hel mys och jag hoppas vädret är fint också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar