måndag 3 september 2012

Pyssel och knåp

Nog fan blev det utgång i lördags ändå. Hehe fick tag på kusinen som alltid är ett säkert kort en lördag och med lite envishet kom vi bägge ut på det nya stället, 23år my ass...

Det var en hel skön kväll med mycket trevligt folk och jag var så glad att jag kom ut.
Det nya stället fick blandade åsikter, jag gillar't, kusinen gjorde det inte.

Denna bild har jag helt skamlöst stulit från en facebook vän, Jag tyckte stället var väldigt modernt och något som behövdes i stan, skönt med lite nytt och fräsht.

Igår kväll så fick jag ett pyssel ryck, jag har köpt bläck och fotopapper till min skrivare och igår scanna jag in gamla bilder och skrev ut. Jag har sedan länge fixat med gamla bilder från min Mormor och Morfar sida. 
Jag målade några ramar och satte in de scannade bilderna i dem.


För ett tag sen så lånade jag fotoalbumet från min Farmor och farfar och gjorde samma sak med dem. Scanna, förstora och skrev ut. Jag hade även denna gång köpt nya ramar från Clas ohlson (som faktiskt har ett stort utbud av olika ramar, who would have known??)
Jag sandpappra dem och målade om dem, i lila denna gång.


Blev super nöjd även denna gång, jag bara älskar färg ramar till svartvita bilder. Det blev skit snyggt tillsammans och kommer funka toppen att blanda med de andra ramarna. Den stora bilden är på min pappa som liten, som förövrigt ser ut som min bror i den ålder. Det är första gången jag ser bilder på min pappa som barn och likheten var verkligen slående!
De andra är på min farmor och farfar och sen en på min farfar i en båt. Den bilden är inte helt klar än, storleken blev lite off så jag ska skriva ut en nya. Det var något med den bilden som jag tyckte var så häftigt så jag var bara tvungen att använda den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar