tisdag 7 maj 2013

Partytrick

Så har en jobbhelg tagit slut och jag har nu två dagar att ladda batterierna innan ännu en helg tar sin början.
Helg gick i ett nafs och den var något bitterljuv. I fredags skulle jag jobba till klockan sex och var oerhört glad att få komma därifrån tidigt för en gång skull. Jag blev dock tillfrågad om att vara kvar till klockan tio istället, något jag inte var så förtjust i eftersom jag väldigt gärna ville hinna se David och Oskar en sväng på kvällen. Efter lite diskuteradande så lovade maneger mig att om jag kunde stanna till klockan nio så skulle hon garantera att jag var utanför dörrarna klockan nio. Jag slapp kvälls städning och allt sånt. Så sagt och gjort så var jag klar och på väg till grabbarna klockan nio. Väl hemma hos dem så kolla vi på film och umgicks till klockan var halv ett då jag drog hem då jag skulle jobba dagen efter. Så det blev kramar och sen att säga på återseende för nu drar de hem till Sverige igen. Så sjukt tråkigt! De åkte igår klockan ett och gud vet när man kommer träffas igen.

Lördag jobbade jag till stängning vilket blev sent och dagen var inte mycket mer spännande än så. På söndag så jobba jag till tio och var faktiskt klar och på väg därifrån just tio eftersom det var en väldigt lugn dag. Det gillades skarpt. Eftersom mina teatermänniskor har vanliga jobb så var de lediga nu i måndags eftersom det var en så kallad röd dag så det bestämdes att det skulle bli en utgång på söndag kväll. Även fast jag inte var ledig måndag så möte jag en dock upp dem. Vi satt först på en uteservering och drack öl och sen gick vi till Dakota för vidare dricka och dans. Super trevlig kväll som slutade runt tre tiden. 






Fick också reda på då att jag har ett nytt partytrick. Jag och Meabh gick till baren för att köpa drick åt alla. Vi var sex personer sammanlagt och när Meabh insåg att vi tillsammans bara hade fyra händer var ju liksom frågan hur vi skulle få det med oss till bordet. Jag som tack vara mitt nya jobb har massa nya knep för att balansera så mycket som möjligt tyckte inte det var ett problem och utbrast bara, men hallå jag är ju servitris. Så jag tog tre ölglas och balansera dem utan problem till bordet. På vägen dit fick jag massor av kommentarer av folk, "wow you got big hands", "that's really impressive , "oh look at her". Jag tyckte det var så himla kul för inte tänkte jag på att det var något speciellt eftersom vi alla gör så på jobbet.


På måndag väntade som sagt jobb för min del. Uppe klockan elva för att vara på jobbet klockan 1 och sen jobba till klockan 6. Jag som trodde det skulle vara jätte mycket folk fick en trevlig överraskning i att det var lugnt. Efteråt drog vi ett gäng till den närliggande baren och skulle bara ta en öl, det slutade med fyra tror jag. Men det var riktigt trevligt och framför allt behagligt med en sol som kittlade oss i nacken.

Idag så ska jag nog ta en promenad i solskenet men mer än så har jag inte planerat, ska nog ta det ganska lugnt. 

Tills vidare

2 kommentarer:

  1. Alltså du är så snygg på denna bild!!! Saknar diiig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gulle du! Säger den snyggaste människan jag känner :) Jag saknar dig, alltid!!!

      Radera