lördag 25 maj 2013

25 Maj

25 maj kan ju tyckas vara vilket datum som helst. Men det är det inte det är ett mycket viktigt datum. Den är min älskade kära mammas födelsedag! Min för evigt unga mamma som betyder så mycket för mig. Så det är ju lite trist att jag inte kan vara hemma och fira henne. Men jag ringde nyss och hon Chrille, Anna och morfar var på väg ut för att luncha och ikväll skulle hon och Peter gå ut och käka och fira henne. Så hon får nog en toppen dag trots att jag inte är där hehe ;) 


Grattis fina mamma, jag älskar dig!

Idag för er som är med i svängarna är det även Alice i underlandet tema på jobbet. En av det många fördelarna med att jobba på T.G.I.F, dessa eviga påhitt  Min kostym är i vart fall klar och jag blev nöjd. Jag gick på jakt i tisdags efter allt möjligt som skulle kunna tänkas funka. Och jag fann detta.


Sen så lyckade jag vara mer pysslig än jag trodde var möjligt och lyckades skapa detta.

Är speciellt stolt över svanens vilket var ett projekt i sig att få ihop.

Det ska bli spännande att se vad alla andra kommer klä ut sig som. Framför allt så ska det bli skönt att få det överstökat med :) 


Förutom att sy kostym så har veckan bestått av teater, teater och mer teater. Jag har lyckats möta upp båda grabbarna och fått mycket gjort vilket känns skit bra. Men jävlar vilka intensiva scener vi gör. Jag är ju helt slut efter vi har övat på dem. Som toppen på det hela så fick vi även grupp scener att göra, en komedi för alla grabbarna, de är så söta ihop. Sen så är tjejerna uppdelade i två grupper, en komedi och en tragedi och jag blev så klart indelad i tragedi gruppen jippy. Ne det var inte riktigt vad jag ville eftersom jag redan är med i två tragiska scener men det får funka helt enkelt. 
Det är bara fem veckor kvar tills vi ska visa detta och det känns redan. Men det blir nog bra, det burkar det ju bli.

Ne nu ska jag tassa iväg till jobbet, det här kommer minsann bli en mycket intressant dag. 

Tills vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar