söndag 29 september 2013

Ny vecka

Så jag har överlevt en vecka i skolan. Det har absolut varit en utmaning men också väldigt givande. Det är väldigt intressant att se hur skolan funkar idag och märka vilken skillnad det är på attityden på dagens kids.
Nu väntar en ny vecka med skolan. Jag ska inte vara vikarie för samma klass hela den här veckan, däremot ska jag vara med dem imorgon men bara som stödlärare sen så ska jag ha dem igen på torsdag. Tisdag och onsdag ska jag vara med en annan tjej och sen ta över det hon gör i några veckor då hon ska operera foten. Fredag är ännu tom på jobb men det kan absolut ändras under veckans gång.
På lördag ska jag fira min födelsedag är det tänkt, jag har bjudit lite folk så vi får se hur det blir. Jag hoppas det blir awesome, sen på måndag den 7 som är min riktiga födelsedag så ska jag nog ha kaffe och tårta för familjen.

Andra saker som sker i veckan är att folk lämnar mig :( Så ledsen för min egen skulle, men så glad för de som åker. Jessica drar till Australien på onsdag och Channette drar till Norge på måndagen veckan efter. Jag tycker så att de ska åka och de förtjänar det som tusan men va fasiken, jag kommer sakna dem!! Men det hör ju livet till och tidigare har det ju varit jag som lämnat. Nu är det min tur att vara hemma ett tag.

Igår hade jag en jättetrevlig kväll med Emma och Channette och massa vin, ja det blev en hel del. På dagen stod jag på loppis med mamma, det var väldigt kul men iskallt. Jag misstycker starkt till detta kyliga väder. Jag saknar redan sommaren, den var ju så underbar!

I fredags vart den en middag med Jessica & co, vi käka på Kalas och det var så gott och trevligt. Vi gick vidare ut och hade en väldigt kul kväll ute.

Helgen har varit toppen men nu är den som vanligt över för snabbt. Det börjar bli dags att runda av och gå och lägga sig. Veckan blir nog toppen, bara att gå och knoppa nu och låta den ta sin början.


Fina tjejer från fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar