lördag 21 september 2013

Connected

Jag har äntligen fått internet i lägenheten! Så lycklig människa idag. Jag har gått och morrat över att jag inte har något telefonjack i lägenheten och på så sätt inte kunnat koppla in mitt internet. Jag har verkligen svurit och varit så förbannad, vilken lägenhet har inte ett telefonjack liksom?
Igår hitta jag det bakom sängen..... Ja jag skäms. Så igår innan jag fick finbesök så plugga jag in dosan och vips så var jag uppkopplad! Så jäkla skönt, det är en helt ny känsla av frihet att ha internet!

Gårdagen var en perfekt fredag efter en väldigt ny och spännande vecka. Det blev vin, godis, hemkörningsmat och framför allt underbart sällskap. Det hela avslutades med en liten utgång och så en liten efterfest.
Idag mår man som man bör och kvällen bjuder på mat hos päronen för att det sen nog får bli en lite utgång igen.

Lika bra att ta vara på helgen nu för hela nästa vecka är jag tillbaka i skolan. Det går undan, jag gick från att vara väldigt arbetslös till att nu ha fått fem nya pass som plussar på de fyra jag hade i veckan.
Nästa vecka ska jag vara med samma andra klass som jag hade torsdag och fredag den här veckan. Det är en otroligt spännande utmaning att ta hand om dessa 23 åttaåringar. De smälter mitt hjärta ena sekunden för att nästa göra mig helt galen. De är barn helt enkelt. Jag ska inte gå in så mycket mer på vad vi gör om dagarna eller barnen i säg av respekt men det är helt klart en utmaning.
Imorgon måste jag sätta mig ner och kolla över lite vad jag kan göra för att få måndagen att gå smärtfritt, det får bli lite lekar och annat påhitt. Som vikarie tar jag mig friheten att avvika lite från studieplanen då jag inte helt har koll på den. Men vi ska nog få en riktigt bra vecka ihop.

Dessa pass jag får nu hade inte kunnat komma lämpligare, räkningarna denna vecka läggs på hög så fort de trillar ner i brevlådan och jag kan avslöja så mycket att det blir en tuff månad. Alla start avgifter med mera överallt ifrån är inte att leka med och det blir skönt när jag får mer ordning på alla utgifter.

Nu ska det duschas och sen väntar en promenad till päronen i något som ser ut som ett underbart soligt höst väder...

I'm back now! Så nu ska bloggen komma igång på riktigt igen. So stay tuned ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar