måndag 23 september 2013

Back to school

Sitter uppe alldeles för sent som vanligt. Men en liten middagslur i combo med en sen kaffe har gjort mig hyfsat pigg så här på kvällen. Jag har spenderat den senaste timman med att kolla över morgondagen i skolan. Jag tror att jag har någorlunda kolla på läget. Men jag vågar egentligen inte säga så mycket för man vet ju aldrig med barn, det kan ju bli en helvetes dagen även om det känns helt okej nu.
Dagen idag har gått bra och vi har jobbat mycket tillsammans istället för mycket eget arbete vilket jag märker att de blir rastlösa av. Fick även jättefint beröm och uppbackning från de andra lärarna som tyckte jag sköte mig bra och det gör ju att man växer en centimeter eller två när man märker att ens magkänsla funkar.

Så nu peppar jag för dag nummer två på den här veckan och jag tror nog både jag och klassen kommer klara det här bra. Det är fina barn de har bara väldigt mycket energi och väldigt lite koncentration åt gången.

En liten helt onödig anekdot är att en flicka i klassen heter Nowalie. Jag kunde liksom inte låta bli att haja till lite över det och jag tänker på det lite extra varje gång jag säger just hennes namn.
Det där var ju mitt namn! Det är så dumt för det har ju gått och blivit jättepopulärt de där namnet, nu är det ju på väg upp tillsammans med namnen som Tindra, Alva, Nova etc. Men just namnet Novalie var ett sånt där namn jag så länge trodde att jag var helt själv om. Jag var liksom helt säker på att jag kom på det där namnet. Jag har alltid varit en sån där tjej som tänkt på mina framtida barns namn, de har konstant ändras genom året. Först skulle jag ha tre barn och de skulle heta Albin, Elliot och Hannah haha jag mins det så väl.
När jag var fjorton satt jag och knåpa lite för mig själv. Jag blev så förtjust i namnet Nova men tyckte det var för kort, sen har jag alltid tyckt om namnet Lee men alltid i samband med ett annat namn. Så då slog jag liksom ihop dem till just namnet Nova-lee. Jag nämnde det för min kusin som inte gilla bindestrecket och då styrde jag om det och fick fram namnet Novalie. Det var mitt namn, jag kände det så starkt. Detta namn som jag hittat på. Tji fick jag för inte fan var jag ensam om det inte, snacka om jag blev förvånad när namnet började dyka upp överallt!!! Jag tänker tydligen i samma banor som en helrad andra människor.

Så kan det vara iallafall och vem vet när det väl blir dags kanske jag har kommit på något nytt. Och med dessa senaste dagar färskt i minnet lär det ju inte bli några barn än på ett tag! Kan man uppskatta en tyst lägenhet mer än efter en heldag med massa ljud? Ne tror inte det.

Nu är det verkligen dags att sova. Tills vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar