måndag 16 september 2013

Life on hold

Det är så det känns lite just nu. Jag har varit hemma i två och en halv månad nu. Irland har blivit historia och Eskilstuna är min nya gamla hemstad. Sommaren har varit den bästa på länge med ett Eskilstuna som badat i sol och varit fyllt av underbara vänner, dagarna har flugit förbi.
September kom obemärkt och var ännu så fylld av sommar med långa ljusa dagar och varma vindar. Hösten har hållit sig borta och jag har gått och njutit av det så länge jag kunnat.
Igår kom hösten! Himlen blev grå och vindarna är kalla, kvällarna har blivit oerhört kyliga och bolmande moln av ånga sipprar ur min mun vid varje andetag. 

Det är också nu jag inser att jag inte kan leva på sommaren längre. Dags att få ordning på livet och sluta leva som att jag har sommarlov. Mitt fokus nu är att skaffa ett jobb och i den här staden får man ta det man kan få. 
I lördags spenderade jag hela dagen som servitris på ett bröllop. Det var jag och Channette som höll oss sysselsatta med att få alla 65 gäster utfodrade och nöjda.
Idag ringde min fina vän Emma och frågar om jag vill komma in och vikariera på samma skola som hon jobbar på. Så nu sitter jag och dricker kaffe och peppar inför att för första gången hoppa in som lärare. Tänka sig det har jag aldrig gjort förut och känner mig lite ute på djupt vatten, men det här ska nog gå bra. Jag peppar och hoppas att det går bra. Jag vill ju så gärna komma ut i jobblivet nu så fort det bara går och det här är ju en perfekt språngbräda.

Utöver detta som händer nu så har jag fortfarande inget internet. Nu går jag på det mobila nätverket, jag hoppas få internet om en vecka men det har visat sig varit riktigt svårt att få sånt här löst i min lilla lägenhet. 
Så fort det kommit igång är jag så spänd att få skriva av mig om så mycket mer som hänt i sommar och framför allt skriva om framtiden som kommer. 

Snart är jag tillbaka här och jag hoppas så mina små läsare hittar tillbaka!


Bild från Colin och Lorenas bröllop, ett av alla äventyr i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar