måndag 8 april 2013

Tillbaka

Till min kära lilla blogg. Jag har verkligen velat blogg men jag har inte haft en chans, tiden har inte funnits. Så det är redan 8 april och hjälp vad tiden helt plötsligt flög iväg. Veckan som gått har varit lite av en skit vecka och jag är så glad och framför allt trött nu när det är över.

I måndags jobbade jag ett så kallat swing pass, det är när man både jobbar dag och kväll. Kom in klocka ett och jobbade sedan till straxt efter tio. Var som vanligt helt slut efter en hel dag på jobb och tänkt att jag bara skulle köpa en baguette på vägen hem, äta den och sen sova. Så långt höll planen, jag köpte baguetten och gick hem och satte mig i sängen framför datorn och käka den. Blev väldigt trött och bestämde mig för att sova. Blir då helt plötsligt väldigt illamående, det kom på en sekund, helt plötsligt var magen i krig mot baguetten där inne och jag ligger och vrider och vänder på mig i sängen tills jag inser att jag bara måste spy. Jag inser att jag måste ha blivit matförgiftad av den där jäkla mackan. Efter att jag spytt och trott att jag fått ur mig allt så försöker jag då somna om. Och usch vilket natt det blev, sov så himla oroligt. Drömde att jag var på jobbet och sprang runt och fixa med allas mat. Jag vaknade säkert en gång i timmen av att magen gjorde fruktansvärt ont, förstod att jag skulle behöva spy igen men orkade inte ta mig ur sängen. Så jag fortsätter att somna om och vakna tills klockan sex på morgonen då jag orkar pallra mig ner till toaletten och få ur mig det absolut sista jag hade i kroppen. Helt skakig och svag går jag och lägger mig och tackar gudarna för att jag skulle vara ledig den dagen. Somnar om och sover helt okej till klockan elva då jobbet så klart ringer. Jävla skit är det enda jag tänker. Svara och får reda på att en tjej på jobbet är sjukt och de undrar om jag kan komma inte fem till stängning. Så trots att jag spytt och inte sovit ordentligt så svara klantarslet till mig själv så klart ja!!!! Va fan när ska jag lära mig att det är okej att säga nej?
Försöker ta en dusch för att komma på fötter men jag är fortfarande så svag i kroppen att jag liksom halvt sitter i duschen. Så klockan ett ringer jobb helvetet igen och frågar om jag kan komma in tidigare vilket jag så klart ännu en gång svarar ja på. När jag då lägger på luren får jag ett nervssamanbrott och börjar gråta hysteriskt. Så jävla trött, sliten och ömklig som jag kände mig då alltså. Men jag fick ju skylla mig själv som sa ja. klockan två var jag i alla fall på jobbet och var inte därifrån för ens klockan tolv, fy vilken jävla dag alltså.

Resten av veckan har jag varit oerhört trött. Jag var ledig i onsdags men blev kvar i sängen i stort sätt hela dagen. Torsdag var det ett 12-22 pass på jobbet. Sen så ringde de så klart in mig tidigare på fredag också så det blev ett 15-23 pass då.

I lördags fick jag tack och lov lite andrum. Henea fyllde 22!!! Massa grattis till henne. Men jag sov så länge att när jag vakna så var hon och Mick redan iväg på födelsedags äventyr. Solen verkligen gassade så jag tog mig ut runt tolv tiden och träffade David. Vi tog en take away kaffe och gick och strossa i en park och prata om allt mellan himmel och jord. Sen tog vi en lunch och vi avslutade med en glass innan jag var tvungen att dra till jobbet. Jobba fem till stängning vilket blev straxt efter klockan tolv. Igår så jobbade jag fyra till stängning vilket blev runt halv tolv.

Idag är jag ledig och det är så skönt! Kommer inte ihåg sista jag jobbade så där mycket, måste ha varit i Norge. Nu känns det i fötter och rygg att man jobbat hårt.

Idag finns inga planer förutom att jag ska återhämta mig en aning. Och så ska jag packa den där väskan som mamma och Peter ska få ta med sig hem.

Ne nu ska jag nog ta en kaffe, gud så gött.


2 kommentarer: