onsdag 17 april 2013

Sol!

Jo men alltså Dublin har levererat sol nu i ett par dagar. Jag kan inte annat än att tok gilla det! Det är som att alla blir på så mycket bättre humör när man får se solen. Som att man får liv igen precis som allt annat som vaknar till liv på våren. Och denna vår har ju verkligen tagit sin tid så nu tycker jag att vi kan få ha lite sol ett tag. Jag hoppas i vart fall att den visar sig nu till helgen då päronen kommer, tänk att de verkligen kommer hit känns lite overkligt. Nu ska detta liv här kombineras med det där hemma, att faktiskt se dem här i mitt hem och i "mitt" lilla Dublin och inte bara genom skärmen på min dator i vardagsrummet i Tuna.

Dagarna går mycket fortare nu trots att de är längre med solen som inte går ner fören vid halv åtta tiden. Helt plötsligt är vi i mitten av April och jag fattar inte riktigt hur jag tog mig hit i från ett mars som aldrig ville ta slut.

I måndags var jag tillbaka till teatern. Det kände så sjukt bra, vi gjorde massa skumma övningar, jobbade mycket med kroppsrörelse och hjälp vad det känns i benen idag. Jag måste pallra mig till gymmet snart igen, jag är i sådan kass form just nu. Vi pratade om våra kommande scener vi ska göra och jag blev så smickrad som inte fick mindre än tre förfrågningar från klasskamrater om vi inte kunde göra en scen ihop. Jag vill verkligen göra det med alla tre men nu vet jag inte riktigt vem jag ska välja (snacka egotripp när jag kan använda ordet välja!). Jag är så rädd att jag ska vänta förlänge och att det slutar med att jag inte får göra det med någon av dem och hamna med någon jag inte tycker mig passa estetiskt med. Det får falla på scen för i slut ändan kan man göra mycket med ett bra manus. Vi väljer på måndag så det är lite pirrigt.

Idag har det skypats, balkong hängts och seriekollas. Nu ska jag väl snart runda av och hoppas inerligt på att vakna med solen i ögonen.

Nu när päronen är här ska kameran dammas av och jag ska få inte lite bilder på bloggen också, har ju varit ont om sådana.

Tills vidare

Förövrigt klarade jag det där jäkla skit testet på jobbet bara för att få reda på att vi alla kommer behöva göra ett annat test också, jippy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar