fredag 12 april 2013

Sex dagar kvar!

Tills mina föräldrar kommer. Helt sjukt vad tiden helt plötsligt går fort, jag klagar inte men det kom som en lite överraskning. Jag tyckte mars snigla sig förbi och helt plötsligt har halva april redan försvunnit, lite små sjukt. Nu har jag ju börjar förbereda mig på att återvända hem. Alla vet om det nu när det kommer till vänner här och hemma. Har börjat packa en väska som ska få följa med mamma och Peppe hem. Jag har börjat fundera på vad jag ska slänga och vad som ska med hem. Jag har helt enkelt börjat hemfärden redan.

Den sista pusselbiten är jobbet. Det vet ännu inget, fast de behöver inget veta ännu heller. Jag har ingen skyldighet mot dem att berätta i jätte god tid att jag ska sluta och de behöver heller inte veta allt om mig och mina planer. Men jag vet ju hur jobbigt jag tycker det är att säga upp mig och det kommer bli riktigt svettigt, nå ja den dagen den sorgen. De är två veckors uppsägning på jobbet men jag ska säga till en månad i förväg tänkte jag, för att vara lite schysst mot dem så de har god tid att hitta någon ny innan sommar hysterin. Men helt ärligt så skiter jag väl i vad de skulle tycka, jag ska hem inte fan stannar jag här för ett skit jobb med dålig lön, no way in hell.

Igår spenderad jag dagen i sängen mest hela dagen. Jag kolla på serier och sen så skypa jag med mamma och så en snabbis med Thuy. Det var så mysigt att skypa med mamma för vi har äntligen fått igång kameran så nu ser jag henne och hon mig. Supeer mysigt. Resten av dagen spenderades att plugga menyn till jobbet då jag ska göra om det där jävla provet jag hade i februari. Det var ju betydligt lättare att plugga denna gång men så himla tråkigt, det är inte precis så jag vill spendera mina lediga dagar, att plugga menyn. Nå ja nu är det över i vart fall, klockan fyra ska jag ha provet och jag tror det kommer gå bra. Sen så spelar det ju ingen roll för när jag väl säger upp mig så tvivlar jag på att det kommer ödsla tid på att jag ska göra det igen.

Nå ja nu ska jag hoppa in i duschen sen bär det av mot jobbet. Ännu en jobbhelg tar sin början och det är bara att ta det för vad det är. Sen så börjar teatern igen på måndag och jag längtar massor! Ska bli så skönt att få återvända till teatern, det är ju trots allt därför jag fortfarande är kvar här. Sen så kommer de ju på torsdag!! Ah jag längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar