måndag 27 augusti 2012

Höstvind

Dagarna har flugit förbi och det har varit fullt upp. Många sista minuten träffar och fester nu innan alla återvänder till skolor i höst eller börjar plugga för första gången.
Var tvungen att säga Hej då till kära Emma som har dragit iväg till Frankrike för att plugga franska ett halv år. Självklart jätte roligt för henne men jag kommer sakna henne massor. Vi har haft en fantastisk sommar ihop och verkligen lärt känna varandra och det har varit toppen. Vi har redan planerat att gå till Sylvia i jul när hon kommer hem igen och jag är hemma på jullov.
Det börjar bli riktigt tomt i stan igen och det märks att hösten är på ingång, inte minst för att det börjar bli kyligt i luften.

Min egen resa börjar ju också närma sig med storm steg och det börjar redan kännas nervöst och pirrigt. Jag och mamma ska stå på loppis nu på lördag och jag håller på förfullt att sortera grejer. Jag ska försöka göra mig av med så mycket som möjligt nu. Jag vill inte ta med mig allt för mycket till Irland och jag vill heller inte lämna allt för mycket skräp kvar hemma. Så nu ska gamla böcker, skivor, kläder m.m säljas. Det ska faktiskt bli riktigt kul, det var så längesen sist jag stod på loppis.

Så nu ska jag återvända till mitt sorterande men jag avslutar först med ett boktips. Jag har inte läst så mycket som jag brukar i sommar men nu jävlar har min läslust satt igång igen. Det här var en utmärkt bok att komma igång med.

En otroligt gripande historia om tre systrar som föddes och växte upp i en sekt. Det är fruktansvärda övergrep som systrarna får utstå och det är otroligt hur de tar sig igenom det och överlever. Jag kunde knappt lägga ifrån mig boken och vill inte att den skulle ta slut. Läs den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar