måndag 6 augusti 2012

Helt slut...

Är jag och det märks på bristen av bloggande. Det har inte varit många lugna stunder innan eller efter Irland.

En uppdatering är nog på sin plats men jag är alldeles för trött för att skriva en detaljerad novell så det får bli i korta drag.

På väg till flygplatsen i söndags så gick allt åt helvete. På grund av en olycka så missar jag mitt plan till Dublin. När jag ringde Skavsta fick jag svaret att det inte fanns några andra plan till Irland förens på tisdag och det hade jag ju ingen nytta av.
Så smått hysteriskt gråtande ringer jag Arlanda och hör med dem. De har ett plan som skulle gå 18.25. Peter och jag vänder håll i bilen, från Skavsta åker vi nu alltså i full fart till Arlanda. En resa på dryga två timmar. I från bilen ringer jag min inte så datakunniga mamma som ska hjälpa mig beställa en ny biljett. Det var en utmaning i sig och även då vara jag flera gånger på väg att ge upp. När väl biljetten var beställd hade jag bara ett bokningsnummer att förlita mig på, den sms's biljett jag skulle få dök aldrig upp men jag fick hoppas att det skulle funka.
Tiden blev väldigt knapp även denna gång och karma var inte på min sida. Vi hamnade bakom både bussar, traktorer, övningskörningar och så klart en broöppningen. Det var så att jag nästan ville börja skratta ett tag.
Kommer till Arlanda runt halv sex och där är halva flygplatsen avspärrad på grund av en kvarlämnade väska!!! Seriöst hur mycket otur på en dag kan man ta. Lyckas i alla fall ta mig in och får då ett samtla från Petar i bilen om att mitt pass ligger kvar. Bara att springa ut och hämta det igen. Väl inne går allt bra, jag hittar disken för mitt flygbolag snabb, blir guidat hur jag ska ta mig till säkerhets kontrollen trots avspärrningarna. Hittar dit och står i en kö i typ en kvart, små springer hela vägen till min gate och kan äntligen andas ut med 5 min till goda.
Det var en fruktansvärd upplevelse och det var längesen jag dalade så i humöret, och huvudvärken efteråt var fruktansvärd.

Irland var underbart och jag blev mycket bra omhändertagen av Mick och Heneas vän Jorge. Nervositeten var påtaglig så klart och jag längtade till att få det överstökat.
Jorge tog emot mig när jag kom på kvällen och höll sen mig sällskap tills audition tiden på måndagen.

Audition gick bra och var mindre läskigt när jag väl kom igång. Det var två män i medelåldern som höll i den. De ställde massa frågor först och sen fick jag visa mina två monologer. Det hela var över på en kvart hehe.
Sen fick jag gå ut en halv timma för att sen komma tillbaka och göra improvisations övningar med två andra som sökte till skolan. Det var också jätte kul och en väldig utmaning.
Jag kände mig väldigt lättad och nöjd efter åt.

Jorge möte mig efteråt sen spenderar vi resten av dagen på takterrassen i solen som faktiskt värmde. Sen så följde han mig till bussen dagen efter. Det var väldigt snällt av honom och jag uppskattade det massor. Så skönt att slippa vara helt själv.

Väl hemma igen har dagarna varit upptagna som tusan, onsdag och torsdag bjöd på jobb. På torsdags kvällen hade jag folk över, fredag och lördag var jag ute. Söndag blev det jobb igen och idag har jag varit i princip död. Har inte gjort ett vettigt handtag och det är helt okej. Imorgon blir det jobb igen.

Det var det i snabba drag, nu kan jag återgå till att blogga lite smått igen. puh..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar