torsdag 29 januari 2015

I'm down under!

Vi är framme! Efter 27 timmars resa har vi äntligen nått vårat mål. Allt har gått så bra som det bara kan. Efter lite tårar på flygplatsen vid avskeden så startade våran resa i snökalla Sverige. Flyget till London spenderades skålandes med öl och en drink. Väl i London fastnade vi i kontrollen med väskorna, något som inte är ultimat när man har ett till plan att passa. Tydligen så fanns det något mysko medel på Josses väska, typ sprängmedel?? Helt sjukt, men efter lite utfrågning var det okej och vi fick gå vidare mot vårat plan till Hong kong. 11 timmar på flyget kändes kämpigt men gick förvånatsvärt bra. Sov nästan hela resan. Väl i Hong kong blev det svettigt, från att planet landat till nästa flyg hade vi 50 min på oss. Vi sprang i stortsätt genom flygplatsen till våran gate, han dit lagom till final call. Så bara att pusta ut och sätta sig ner igen för nästa 9 timmar på flygplanet. Även detta flyg gick förvånatsvärt bra men vid det här laget hade jag lyckats dra på mig en förkylning.

Så äntligen 27 timmar efter vi lämnat Sverige landar vi på Australiensk mark. Våra väskor hade dock inte hunnit med flyget i Hong kong. Dessa kom senare på kvällen och vi var så lyckliga att de inte vara borta för alltid!

Nu har vi varit här i 2 dagar och allt känns sjukt bra. Vädret är som svensksommar, det är varmt när solen är framme och kyligt på kvällen och när det blåser. Jag är så lycklig över att se solen igen. Igår tog vi det lugnt, jag var avslagen på grund av en förkylning. Men vi tog oss ändå några öl i baren på hostelet och kom i säng lite försent än tänkt. Vi lyckades dock ta oss upp vid nio idag och fått massa gjort. Vi har sökt taxnumber och fixat bankkort. Vi har legat i solen på en brygga och insett att vi älskar livet. Det känns konstigt normalt att vara här, vi trivs redan. Hostelet är underbart och vi njuter av varje sekund. Känns som att vi är precis där vi ska vara just nu. Självklart saknar man er där hemma men hemlängtan har vi inte fått än. Nu letar vi mer permanent boende och jobb och hoppas det löser sig smidigt. Imorgon ska vi ut lite på landet och leta rätt på en strand. Jag ska försöka blogga så ofta jag kan! With love!



1 kommentar:

  1. Kul att läsa Gabbe! Låter som ni har det riktigt gött hittills! Eftersläpande väskor och så får man väl räkna med. :)
    Bilderna verkar inte ladda för mig! Vet inte varför, men tänkte säga det. Skulle vara kul att se förstås!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera